Alle henvendelser vedr. funktionalitet og anvendelse af et produkt skal ske til den butik eller webshop, hvor produktet er købt.

Returpolitik hos stelton.dk

Hvis du ønsker at returnere dit køb, skal du blot følge nedenstående trin inden for 14 dage fra du har modtaget din ordre.

Returnering:
Send din ordre retur til nedenstående adresse inklusiv følgeseddel, som fulgte med kassen, da du modtog den. Produktet skal være ubrugt og i original emballage.

Adresse:
Stelton A/S
Att.: Webshop
Skolevej 1
DK-4540 Fårevejle

I Norge skal returvarerne sendes til: Stelton Norge AS
Att.: Webshop
Drammensveien 130
B N-0277 Oslo

Send os en mail:
Skriv en mail til info@stelton.com med følgende informationer:

  • Ordrenummer
  • Produkt du ønsker at returnere
  • Årsag


Bemærk venligst, at vi ikke dækker returneringsomkostninger.

Når vi har modtaget og godkendt returneringen, vil vi refundere det betalte beløb hurtigst muligt og senest 5 arbejdsdage efter modtagelsen.

Læs mere

Fortrydelsesret

Du har i henhold til forbrugeraftaleloven 14 dages fortrydelsesret på de varer du køber på Stelton.dk, fra den dag du modtag ordren. Hvis du fortryder et køb, skal du returnere varerne i væsentligt samme stand og mængde som du modtog dem. Emballagen udgør en væsentlig del af varen som helhed. Manglende eller ødelagt originalemballage, vil medføre at, varen ikke anses for returneret i væsentligt samme stand og mængde.
Fortrydelsesretten bortfalder hvis varen har været taget i brug, da dette vil medfører en formindskelse af varens værdi.


Hvis du gør brug af fortrydelsesretten er det dig som kunde, der bærer omkostningerne ved at sende varen tilbage til Stelton A/S. Når varen er modtaget retur og godkendt, overføres købsprisen (ekskl. fragt) til din konto/kreditkort hurtigst muligt og senest 30 dage efter modtagelsen. For at sikre så hurtig en ekspedition som muligt, skal du vedlægge den følgeseddel du modtog med leverancen eller den bekræftelse du modtog ved ordreafgivelsen.


Hvis du ikke ønsker at få tilbageført beløbet på dit kreditkort, skal du oplyse hvilken bankkonto du ønsker beløbet sat ind på. Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen ved levering. Uanset hvordan du benytter dig af fortrydelsesretten er det dig, der dækker fragtomkostningerne til vores adresse.

Læs mere

Generelt om reklamationer

Ønsker du som forbruger at reklamere over et Stelton-produkt, skal du henvende dig i den butik eller webshop, hvor varen er købt. Hvis du har modtaget produktet som gave, må du henvende dig til gavegiveren for at få oplyst, hvor produktet er købt.


I henhold til EU købeloven, skal du som forbruger kunne fremvise en kvittering, der bekræfter, at produktet er købt indenfor de seneste 2 år, førend en reklamation kan finde sted. Købeloven foreskriver ligeledes, at en reklamation skal finde sted umiddelbart efter, at fejlen eller manglen er opdaget.


Når du henvender dig i den butik, hvor produktet er købt, er det personalet her, der skal vurdere og eventuelt teste produktet i henhold til Steltons guidelines, for at bestemme om det er en berettiget reklamation

Læs mere

Reklamationsret for produkter
købt hos stelton.dk

Du har i henhold til EU Købeloven 24 måneders reklamationsret på de varer du køber hos www.stelton.dk Det betyder, afhængig af den enkelte situation, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller afslag i prisen. Det forudsætter naturligvis, at reklamationen er berettiget, og at manglen eller skaden ikke er opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadevoldende adfærd. Der skal reklameres i rimelig tid efter du har opdaget manglen/skaden. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter manglen/skaden er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Du skal altid kontakte os på info@stelton.com, hvis du har en reklamation på varer købt i vores webshop. Du skal angive, hvad din reklamation går på, samt fremsende billeddokumentation, evt. en video og en kopi af din faktura. Herefter aftaler vi det praktiske omkring din reklamation.

Læs mere