Alle henvendelser vedr. funktionalitet og anvendelse af et produkt skal ske til den butik eller webshop, hvor produktet er købt.

Returpolitik hos stelton.dk

Du har 14 dages fortrydelsesret. Varen skal være ubrugt og i original emballage.

Returnering sendes til:

Stelton A/S
Att.: Webshop
Skolevej 1
DK-4540 Fårevejle


Kun i Norge skal returvarerne sendes til:

Stelton Norge AS
Att.: Webshop
Drammensveien 130 B
N-0277 Oslo


OBS

  • Vi ombytter ikke til en anden farve eller produkt. Du skal derfor returnere produktet, og venligst foretage et nyt køb.

  • Vedlæg den følgeseddel, der fulgte med kassen ved modtagelsen, og læg den i returpakken. Produktet skal være ubrugt og i original emballage.

  • Du betaler selv for returfragt.

  • Vi modtager ikke returneringer leveret til vores hovedkontor i København. Se korrekt returneringsadresse ovenfor.

  • Vi modtager ikke pakker pr. efterkrav.

Fortrydelsesret

Du har i henhold til forbrugeraftaleloven 14 dages fortrydelsesret på de varer du køber på Stelton.dk, fra den dag du modtag ordren. Hvis du fortryder et køb, skal du returnere varerne i væsentligt samme stand og mængde som du modtog dem. Emballagen udgør en væsentlig del af varen som helhed. Manglende eller ødelagt originalemballage, vil medføre at, varen ikke anses for returneret i væsentligt samme stand og mængde.
Fortrydelsesretten bortfalder hvis varen har været taget i brug, da dette vil medfører en formindskelse af varens værdi.


Hvis du gør brug af fortrydelsesretten er det dig som kunde, der bærer omkostningerne ved at sende varen tilbage til Stelton A/S. Når varen er modtaget retur og godkendt, overføres købsprisen (ekskl. fragt) til din konto/kreditkort hurtigst muligt og senest 30 dage efter modtagelsen. For at sikre så hurtig en ekspedition som muligt, skal du vedlægge den følgeseddel du modtog med leverancen eller den bekræftelse du modtog ved ordreafgivelsen.


Hvis du ikke ønsker at få tilbageført beløbet på dit kreditkort, skal du oplyse hvilken bankkonto du ønsker beløbet sat ind på. Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen ved levering. Uanset hvordan du benytter dig af fortrydelsesretten er det dig, der dækker fragtomkostningerne til vores adresse.

Generelt om reklamationer

Ønsker du som forbruger at reklamere over et Stelton-produkt, skal du henvende dig i den butik eller webshop, hvor varen er købt. Hvis du har modtaget produktet som gave, må du henvende dig til gavegiveren for at få oplyst, hvor produktet er købt.


I henhold til EU købeloven, skal du som forbruger kunne fremvise en kvittering, der bekræfter, at produktet er købt indenfor de seneste 2 år, førend en reklamation kan finde sted. Købeloven foreskriver ligeledes, at en reklamation skal finde sted umiddelbart efter, at fejlen eller manglen er opdaget.


Når du henvender dig i den butik, hvor produktet er købt, er det personalet her, der skal vurdere og eventuelt teste produktet i henhold til Steltons guidelines, for at bestemme om det er en berettiget reklamation

Reklamationsret for produkter
købt hos stelton.dk

Købt på www.stelton.com

Hvis produktet er købt på vores hjemmeside, skal reklamationen oprettes via vores serviceportal. Husk altid at vedhæfte billeder, kvittering og årsag.

Du kan tilgå vores serviceportal her.


Du har i henhold til EU Købeloven 24 måneders reklamationsret på de varer du køber hos www.stelton.dk Det betyder, afhængig af den enkelte situation, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller afslag i prisen. Det forudsætter naturligvis, at reklamationen er berettiget, og at manglen eller skaden ikke er opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadevoldende adfærd. Der skal reklameres i rimelig tid efter du har opdaget manglen/skaden. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter manglen/skaden er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.